top of page

Anbefalinger/recommendations

Undertegnede har en jobb som innebærer mye kontakt og dermed kommunikasjon med engelsktalende kollegaer og samarbeidspartnere. God kommunikasjon er avgjørende, og selv om jeg i utgangspunktet har et godt engelsk ordforråd, så var min muntlige og skriftlige engelske kommunikasjon forut dette kurset, ikke på det nivået som jeg selv ønsket. Når jeg selv skulle prate, og legge fram saker, og argumentere for og imot, ble dette preget av usikkerhet fra min side, og jeg fikk ikke uttrykt meg på ønsket måte. Hjernen jobbet på spreng med å oversette fra norsk og over til engelsk. I tillegg opplevde jeg også at min engelsk skriftlige framstilling av og til kunne misforståes. Misforståelser som ikke bare var tuftet på den skriftlige fremstillingen, men også basert på kulturforskjeller.

Så når denne muligheten kom for å delta på dette kurset, var jeg svært motivert for det ! Forventningene var store, men de ble innfridd og vel så det.

Kurset som gikk over tre hele dager, var meget godt pedagogisk bygd opp. Og det var godt engasjement og god stemming hele veien, både fra kursdeltagere og kursholderne. Jeg ser også en stor fordel i at kurset avholdes i et engelsk talende land. Da blir det engelsk 24/7. Når selve kursdagen er over, må du resten av kvelden fortsette å prate engelsk. Og du får dermed umiddelbart praktisert det du har lært i løpet av dagen. I tillegg ble dette kurset avholdt i den sjarmerende erkeengelske kystbyen Eastbourne. Hotell og kursfasilitetene var også utmerket. Foredragsholderne utfordret oss på ulike vis, og var svært flink til å tilpasse seg de individuelle behovene gitt de ulike nivå man er på. Så teori og praksis hånd i hånd.

Vi fikk se og høre gode eksempler på hva som er riktig engelsk, men også hva som ikke er riktig engelsk framstilling (det siste kan være særs lærerikt). På en fin måte nesten sånn at du ikke merket, greide de også å få oss ut av komfortsonen. Og etter hvert tenkte man på engelsk, og dermed ble også praten og kommunikasjonen langt bedre. Kurset har vært særdeles nyttig for meg, og engelsk kommunikasjon er ikke lengre noen barriere i min arbeids hverdag. Dette har også medført enda bedre og sterkere relasjoner til engelsktalende kollegaer og samarbeidspartnere.

Så jeg kan så absolutt anbefale en investering, og en deltagelse på dette kurset!

Arve Sandnes, Business Manager, Response Nordic AS,

Dette kurset passer godt for oss som bruker en del engelsk og som selv synes vi behersker språket. Her blir man overbevist om at det er mer å lære både på uttale, ordforråd og ordvalg. Faktisk sitter man igjen med en hel del etter bare noen få dager med profesjonelle kursledere. For ikke å snakke om sjarmerende Eastbourne og godt tilrettelagt hygge på kveldstid!

John Fredrik Amdahl

Senior Vice President

KLP Banken AS

Våren 2017 var jeg så heldig å få delta på seminar i Eastbourne med Marilyn Benzing, Mark Hill og T Robert Johanssen som kursledere. De klarte på en god måte å instruere deltakerne i engelsk språk og kultur. Gjennom oppgaver og case klarte de også å engasjere oss deltakere til å bidra med diskusjoner ut fra vårt ståsted og nivå. Det var nyttig på denne måten å få oppfrisket engelskkunnskapene. På kveldstid fikk vi også mulighet for å praktisere det vi hadde lært i den sjarmerende byen Eastbourne.

Kurset ble holdt på et gammelt ærverdig hotell som holdt en god standard.

Kjetil Malvik

SpareBank 1 Markets

Direktør Forretningsstøtte

Bakgrunn for min deltakelse på seminar i Eastbourne var å styrke min kompetanse i engelsk for å selv kunne undervise på engelsk innen mine fagfelt på NTNU Handelshøyskolen. I utgangspunktet hadde jeg er bra vokabular, men uttale og grammatikk var en utfordring. I løpet av de 5 dagene i Eastbourne fikk jeg et skreddersydd og meget bra opplegg tilpasset mine forutsetninger. Det var intense og krevende dager, men svært godt pedagogisk tilrettelagt. En egen verdi at det foregikk i England, med mulighet for å snakke og tenke engelsk hele perioden. Jeg vil på det sterkeste anbefale seminarene, det var lærerikt og motiverende. Robert og Marilyn er både svært dyktige og hyggelige kursholdere.

Mvh

Trond Stiklestad

Førstelektor NTNU

Utvalgt innlegg
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Siste innlegg
Arkiv
Søk etter tags
No tags yet.
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page